Published Date : 06-08-2024
Short Information : Munger University (MU) Are Recently Invited to the Online Admission Form for Post Graduate Course For Academic Session 2024-26 All Eligible & Interested Candidates Can Read Full Notification Before Apply Online Now in the Given Link Below.
Munger University, Mnger (MU) PG MA MSC MCOM (2024-26) On-Spot Admission Form 2024 www.examfind.in |
Latest News Update
26 सितंबर से रिक्त सीटों पर पहले आओ पहले पाओ के तर्ज पर ऑन स्पॉट नामांकन की प्रक्रिया को आरंभ किया जाएगा इसके तहत विद्यार्थियों को सेट लव करने के बाद संबंधित पीजी सेंटर या पीजी विभाग में दस्तावेज को सत्यापित करना बहुत ही जरूरी है डॉक्यूमेंट यानी कि दस्तावेज सत्यापित होने के बाद विद्यार्थी नामांकन शुल्क ऑनलाइन पेमेंट कर पाएंगे एक एससी एसटी और सभी गर्ल्स कैंडिडेट को जीरो पेमेंट शुल्क भुगतान करना होगा और पेमेंट स्लिप को डाउनलोड करना होगा यदि किसी कारणवश जीरो पेमेंट नहीं कर पाते हैं तो वैसे स्थिति में आपका नामांकन नहीं हो पाएगा एवं जनरल कैंडिडेट या ओबीसी कैंडिडेट को पेमेंट में किसी प्रकार की छूट नहीं होगी उन्हें अपने कॉलेज के अनुसार पेमेंट को ऑनलाइन करना ही होगा
नोट:- सभी कैटिगरी के गर्ल्स कैंडिडेट एवं एससी एसटी के छात्र एवं छात्राएं कैंडिडेट को डॉक्यूमेंट वेरिफिकेशन के बाद जीरो पेमेंट रिसिप्ट अवश्य डाउनलोड करें
Application Fee & Payment Method
Gen. / BC I / BC II Category: Rs. 700/-
SC / ST Category : Rs.700/-
Payment Mode: Credit Card/ Debit Card/ UPI & Net Banking
Important Date
Date of application of form is from 07 August to 18 August 2024 22-August 2024
1. Date of publication of first merit list is 24August 2024. The date of Admission of selected students is from 27August to 31 August 2024
2. Date of publication of second merit list is ? August 2024. Date of Admission of selected students is from 05 September to 11 September 2024
3. Date of publication of third merit list is 12 August 2024. Date of Admission of selected students is from 13 September to 14 September 2024
If seats are left vacant in the college, admission will be done through spot round
Munger University Application Form Important Guidelines / मुंगेर विश्वविद्यालय आवेदन पत्र महत्वपूर्ण दिशानिर्देश
1.The applicants can go through important instructions regarding Munger University Application Form here.
(आवेदक यहां मुंगेर विश्वविद्यालय आवेदन पत्र के बारे में महत्वपूर्ण निर्देशों के माध्यम से जा सकते हैं।)
2.Candidates must have a valid mobile number and email id. Please note this email and mobile number will be used for all of your future references.
( उम्मीदवारों के पास एक वैध मोबाइल नंबर और ईमेल आईडी होना चाहिए। कृपया ध्यान दें कि यह ईमेल और मोबाइल नंबर आपके भविष्य के सभी संदर्भों के लिए उपयोग किया जाएगा।)
3.After payment of application fee, form cannot be edited. Hence, make sure to verify all the details in the application form before making payment.
( आवेदन शुल्क के भुगतान के बाद, फॉर्म को संपादित नहीं किया जा सकता है। इसलिए, भुगतान करने से पहले आवेदन पत्र में सभी विवरणों को सत्यापित करना सुनिश्चित करें।)
4.Keep scanned copy of photo, signature and other documents ready before applying.
(आवेदन करने से पहले फोटो, हस्ताक्षर और अन्य दस्तावेजों की स्कैन कॉपी अपने पास रख लें।)
5.After submission of application form, take a print out of the same. Printed copy of form along with self-attested copies of academic records (marksheets, passing certificates, Transfer Certificate etc) and other documents (caste certificate, quota certificate, PwD certificate etc) must be kept safe to present to the University when asked.
( आवेदन पत्र जमा करने के बाद उसी का प्रिंट आउट ले लें। शैक्षणिक रिकॉर्ड (मार्कशीट, पासिंग सर्टिफिकेट, ट्रांसफर सर्टिफिकेट आदि) की स्व-सत्यापित प्रतियों और अन्य दस्तावेजों (जाति प्रमाण पत्र, कोटा प्रमाण पत्र, पीडब्ल्यूडी प्रमाण पत्र आदि) के साथ फॉर्म की मुद्रित प्रति विश्वविद्यालय के प्रस्तुत के लिए सुरक्षित रखी जानी चाहिए।)
6.If your payment status is unpaid. Kindly check after 24 hours.
(यदि आपकी भुगतान स्थिति अवैतनिक है। कृपया 24 घंटे के बाद जाँच करें।)
Get in touch for Technical Support: helpdesk@mungeruniversity.ac.in
1.Candidate Name (अभ्यर्थी का नाम)
2.Father’s Name (पिता का नाम)
3.Mother’s Name (माता का नाम)
4.Religion (धर्म)
5.Category (श्रेणी)
6.Sub Category (उप – श्रेणी)
7.Minority Category (अल्पसंख्यक श्रेणी)
8.Economically Weaker Section (EWS) certificate (आर्थिक रूप से कमजोर (ई.डब्ल्यू.एस.) श्रेणी का प्रमाणपत्र)
9.Domicile (State)मूल निवास राज्य
10.Domicile Certificate No.(मूल निवास प्रमाणपत्र)
11.AADHAAR No.(आधार संख्या)
12.Permanent Address
13.Correspondence Address
14.Subject wise marks
15.College and course
IF You Satisfied By WWW.EXAMFIND.IN (Website) Please Like & Share More People (Thanks). | |||||||||
Important Links | |||||||||
Spot Admission Seat Lock | Click Here | ||||||||
Re-Open Admission Online Apply | MA || M.Sc || M.Com | ||||||||
On-Spot Admission Notice | Click Here | ||||||||
Vacant Seat List | Click Here | ||||||||
Pdf Wise Merit List Download Now | List 3 || List 2 || List 1 | ||||||||
3rd Merit List Admission Notice | Click Here | ||||||||
2nd Merit List Admission Notice | Click Here | ||||||||
Admission News update | Click Here | ||||||||
1st Merit List Notice | Click Here | ||||||||
Online Apply | MA || M.Sc || M.Com | ||||||||
Apply Date Extended Notice | Click Here | ||||||||
Download Notification | Click Here | ||||||||
Join Telegram | Click Here | ||||||||
Join WhatsApp | Channel || Group | ||||||||
Official Website | Click Here |
Thank you so much for visiting the website